ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНИЙ РЕСУРС
HOMEPAGE
Знайти новину

Львів зникає

27.02.2013 19:59
Художник Петро Сметана боїться, що його картини можуть стати реальністю.

Володимир Кауфман, відкриваючи 22 лютого виставку Петра Сметани у львівській галереї «Дзиґа», сказав, що цей проект — приклад хорошого малярства, цікавого експерименту й у доброму сенсі наближення до абстракціонізму. Він демонструє можливе майбутнє Львова — якщо зараз нічого не міняти. Самого ж автора пан Володимир назвав чудовим колористом.

 

- Мене надихнув Львів, - розповідає про те, як творились його картини, Петро Сметана. -  А хотів передати те, що Львів зникає. Йдеться про ті його частини, що є поза традиційним історичним кільцем. За площею Ринок також є Львів, але у нього ніхто нічого не інвестує, його нищать. Як сказав колись Юрій Андрухович: «Все, на чому ще могло спинитися наше око, було створене не нами, але нами нищиться і оскверняється». Ця тема стала тим детонатором, що надихнув і підштовхнув мене щось створити. У результаті вийшла ця виставка.

 

- Розкажіть, будь ласка, трохи про техніку та колір.

- Я намагаюся експериментувати й знаходити щось нове у кольорі, в композиції. Це дуже важко робити, адже багато всього вже сказано. Однак я не бачив, щоб хтось, - принаймні, у Львові, -поєднував матові і глянцеві поверхні, прозорі і олійні фарби. Цього технічно дуже важко досягнути. Тож я намагаюся сказати своє слово, - можливо, дуже скромне, -  для подальшого розвитку живопису.

 



- Чи всі картини із цього вашого проекту потрапили на сьогоднішню виставку?

- Деякі роботи не ввійшли до виставки, бо не пасували по композиції. Цей проект я готував давно, тому в ньому періодично відбуваються зміни. Я вирішив виставити ті роботи, які зробив за останні чотири місяці, бо вони щонайкраще тримаються купи стилістично й технічно.

 

- Чи є у вас мрія, пов’язана з цими картинами?

- Я б хотів, щоб люди задумались: може, все ж не варто нищити те, що лишилося, адже у подальшому зображене на картинах, може, як сказав пан Влодко Кауфман, перетворитися із живопису дещо згущених фарб, які націлені на емоційне сприйняття, на реальність.

 

- На всіх картинах зображені реальні місця?

- Так.

 


- Ви якось змінювали їх на полотнах?

- Звичайно, я ж не фотограф. Мистецтво полягає у тому, що пересуваються будинки, спотворюється перспектива, робиться зворотня перспектива. Це елементарні засоби образотворчого мистецтва — речі додаються, забираються, перекомпоновуються. Твориться певна філософська сентенція на тему побаченого, почутого.

 

- Чи є тут картина, якою ви найбільше пишаєтесь, чи вони усі як одне ціле?

- У тому й суть проекту, що він складається з багатьох картин, і кожна з них є доповненням загальної ідеї. Я не хочу зараз виділяти якісь окремі речі. Але, звісно, є якісь роботи, які мені більше подобаються, якісь, які менше подобаються. Однак це моє, суб’єктивне.

 

Більше про Петра Сметану та його творчість на сайті http://petrosmetana.com.ua/

Маркіян ПрохаськоШкола журналістики УКУ

Коментарі (0)

Додати коментар

***
  •  
  •  
Чиста субота news image

20 квітня львів’яни вийшли на толоку, щоб очистити від сміття парки, вулиці, дворики, помити пам’ятник і погладити ропуху.

Названо ТОП-20 лекцій TED

Чи вбиває школа креативність? В чому сила інтровертів? Як викрити брехуна? Що нам заважає досягти успіху? Найяскравішими виступами конференцій TED мільйони інтернет-користувачів продовжують ділитися і кілька років після їх проведення.